19.8.12

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły? 5 skutecznych sposobów


Niemal każda z nas chciałaby aby jej włosy szybciej rosły i były gęstsze. To jak szybko rosną włosy zależne jest od wielu czynników takich jak wiek, geny, czynniki hormonalne, czy też stan zdrowia i dieta. Jest to kwestia bardzo indywidualna. Opierając się na własnym doświadczeniu opiszę kilka prostych sposobów aby włosy szybciej rosły.


1. Wcierki
Wcierka to moim zdaniem najważniejszy kosmetyk, w jaki warto się zaopatrzyć, jeśli chcemy aby nasze włosy szybciej rosły i nie wypadały. Ja obecnie używam wcierek Babuszki Agafii (wcześniej stosowałam osławiony Jantar, ale u mnie niestety się nie sprawdził). Wcierkę stosuję po każdym myciu włosów. Przelewam ją do opakowania z atomizerem, dzięki czemu aplikacja jest bardzo wygodna. Jeśli nie wiesz jaką wcierkę na porost włosów wybrać zapraszam do lektury posta o wcierkach do włosów.

2. Oleje
Bardzo dużą popularnością cieszą się oleje indyjskie: Khadi olejek stymulujący wzrost włosów i Sesa olejek pielęgnacyjny do włosów. Miałam okazję przetestować obydwa wymienione, a także olej Bhringraj - jest to macerat eclipty w oleju rycynowym. Inne oleje jakie można stosować na porost włosów to np. Green Pharmacy olejek łopianowy z czerwoną papryką stymulujący wzrost włosów, rosyjskie olejki łopianowe, wzmacniający olejek do włosów Babuszki Agafii, czy też zwykły olejek rycynowy.

3. Domowe sposoby
  • Domowa maseczka z drożdży i żółtka na włosy
    - 1/2 szklanki wody lub mleka
    - 1/2 kostki drożdży 
    - 1 żółtko
    - 2 łyżeczki olejku rycynowego lub oliwy z oliwek
    Wszystkie składniki mieszam i nakładam na włosy, na to foliowy czepek i ręcznik. Zmywam po 30 minutach. Maseczkę stosuję 1 raz w tygodniu.
  • Płukanki ze skrzypu i pokrzywy
    Zaparzam ekspresową herbatkę ze skrzypu albo pokrzywy, studzę i używam do płukania włosów. Należy jednak uważać, ponieważ zioła w zbyt dużej ilości mogą wysuszyć włosy.
4. Picie pokrzywy lub/i drożdży
Ja wybieram picie pokrzywy, ale wiele włosomaniaczek pije drożdże i bardzo chwali sobie efekty. Dwie torebki pokrzywy zaparzam pod przykryciem przez 15-20 minut i piję raz dziennie. Pokrzywa zawiera mnóstwo witamin i minerałów, które przyczyniają się do poprawy stanu cery oraz wzmocnienia włosów i przyspieszenia ich porostu. W czasie picia pokrzywy nie powinnyśmy brać dodatkowych suplementów o takich samych właściwościach, aby nie przedawkować witamin i składników mineralnych. Po 3 miesiącach picia pokrzywy należy zrobić miesięczną przerwę.

5. Suplementy
Aby włosy szybciej rosły i były zdrowe warto sięgnąć po suplementy zawierające takie składniki jak witaminy z grupy B, aminokwasy, biotyna, cynk i kwas foliowy. Ja zakupiłam tabletki Humavit Z - drożdże ze skrzypem i z pokrzywą, które będą alternatywą dla picia pokrzywy i drożdży.

Stosujecie któreś z powyższych sposobów na szybszy porost włosów? A może macie jakieś własne, o których nie napisałam?

55 komentarzy:

  1. chce pic drożdże i brac skrzypovite, ale musze poczekac miesiąc bo nie chce miec na wesele wysypu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się jak u mnie będzie z wysypem... Póki co cerę mam nieskazitelną, ale piję dość krótko.

      Usuń
  2. wcierki zdecydowanie najwygodniejsze , pokrzywę też piłam ale mnie od niej strasznie wysypało i zrobiłam przerwę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcierki są wygodne, szczególnie jeśli przeleje się je do opakowania z atomizerem :)

      Usuń
  3. Kiedyś zażywałam tabletki drożdżowe. Oprócz dobrego działania na włosy są pomocne przy problemach z cerą. Właśnie z powodu tego ostatniego zaczęłam tamtą kurację. I faktycznie, moja cera poprawiła się. Co do działania na włosy - nie wiem, nie zwracałam wtedy na to uwagi. Skoro jednak od pokrzywy można dostać wysypki, może właśnie drożdże byłyby lepsze (oczywiście zdaję sobie sprawę, że na każdego mogą zadziałać inaczej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po kuracji drożdżami w tabletkach mam mega mocne paznokcie :D I włosy rosną szybciej :)

      Usuń
  4. Ja cały czas nakłaniam moje włosy by szybciej rosły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jestem szczęśliwą posiadaczką włosów naturalnie rosnących ok. 2 - 3 cm :D miesięcznie . ;) Z tego co czytałam, i jak dla mnie, to dość sporo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo :) Tylko pozazdrościć!

      Usuń
    2. Anonimowy21/8/20 12:34

      To wcalce nie jest dużo chyba że dziennie ale jak miesięcznie to mało

      Usuń
  6. u mnie właśnie ładnie działa Jantar ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie to stosuje wszystkie te sposoby :) Moze najmniej biore suplementów.

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie najlepiej się sprawdził jantar i oleje ;)
    w ogóle jak przestawiłam się na odpowiednią pielęgnację to włosy mi odżyły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy też odżyły odkąd stosuję naturalną pielęgnację :)

      Usuń
  9. Super wpis, na pewno skorzystam z tych rad:) + obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje włosy rosną na szczęście dość szybko bez żadnych szczególnych zabiegów, ale chętnie wypróbuję na nich maseczkę z drożdżami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Ja zwykle stosuję takie maseczki na weekendzie, kiedy mam więcej wolnego czasu.

      Usuń
  11. stosuję wcierkę Jantar, piję pokrzywę, próbowałam drożdże ale to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za drożdżami, dlatego postanowiłam je zastąpić drożdżami w tabletkach ;)

      Usuń
  12. brałam kiedyś tabletki drożdżowe, chyba do nich wrócę, bo fajnie działały na cerę i włosy

    OdpowiedzUsuń
  13. mi od pokrzywy i skrzypu włosy rosną szybciej, ale......
    wszędzie! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pijesz skrzyp i pokrzywę czy przyjmujesz jakiś suplement? Też się tego obawiam :/

      Usuń
    2. Anonimowy21/8/12 17:36

      też mi się wydaje, że od skrzypokrzywy odrastają szybciej po depilacji... ale nie zniechęca mnie to :)

      Usuń
  14. ja również pije skrzyp i pokrzywę ale czy rosną włosy szybciej to nie zauważyłam, ale widze, że się wzmocniły ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne rady , napewno skorzystam + obserwuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej ;)
    Od dłuższego czasu jestem "włosomaniaczką"
    Dużo czytałam na temat włosów i o poroście.
    Osobiście stosuję:
    1. mgiełkę "Jantar"
    2. codziennie piję drożdże - (minusem w tej kuracji jest fakt, że może nastąpić w pewnym momencie wysyp, spowodowany wydzielaniem się sebum na powierzchnię skóry ..)
    3. używam również odżywki WAX.
    4. nieodłącznym elementem są też dla mnie tabletki " Skrzypovit + pokrzywa "

    aa, no i oczywiście płukanie włosów po umyciu zimną wodą. :)
    nie trę mokrych włosów ręcznikiem, aby nie uszkodzić struktury włosa i nie rozczesuję mokrych ;> dopiero gdy włosy wyschną, przeczesuję je szczotką z naturalnego włosia.

    Gdy byłam młodsza miałam włosy do pasa, ale oczywiście mój mądry tata poszedł przed zieloną szkołą ze mną do fryzjera i fryzjerka obcięła mi te cudowne kłaczki tak, że ledwo sięgały żuchwy ;( od tamtej pory nie miałam dłuższych włosów niż do obojczyka. Teraz postanowiłam coś wkońcu zmienić i zapuścić je porządnie..
    Miesiąc temu włosy sięgały mi przed biust, teraz po miesiącu kuracji takiej jak opisałam powyżej, moje włosy są do połowy piersi. Próbuję osiągnąć efekt za żebra, ale jak na razie będę się cieszyć, gy do wakacji moje włosy będą za biust. więcc.. trzymajcie kciuki ! :*
    I wam także życzę powodzenia w zapuszczaniu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dodatkowo.
      Gdy nastąpi wysyp spowodowany piciem drożdży lub pokrzywy polecam taką mieszankę:
      2 łyżki mleka + 2 łyżki miodu + 2 łyżki cytryny ---> wszystko dokładnie wymieszać.
      Taką mieszanką nasączać wacik kosmetyczny i równomiernie nakładać na twarz, CODZIENNIE.

      - przez miód wszystko się lepi, więc najlepiej jest to robić zaraz po przyjściu do domu, np. po szkole. i trzymać jak najdłużej do wieczora, a później dokładnie spłukać.
      - lub można to robić na noc, lecz polecam to osobą, które myją rano włosy, gdyż włosy stają się sztywne i prawie niemożliwe do dobrego rozczesania po zetknięciu się z miksturą. aa no i szykując się do spania, w takiej sytuacji nie zapominajcie brać ze sobą ręcznika ! :) przyda się na poduszkę, żeby pościel nie była wybrudzona lepką mazią ;>

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Hej gdzie można kupic tą mgiełkę "JANTAR" ????? PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ

      Usuń
    4. W tym poście mam na myśli odżywkę do skóry głowy (nie mgiełkę). Dostępna jest w niektórych sklepach kosmetycznych, niektórych aptekach, a najszybciej na doz.pl z odbiorem osobistym.

      Usuń
  17. Anonimowy15/1/13 21:15

    A tą maseczkę stosujesz na "brudne" włosy i spłukujesz ją myjąc włosy szamponem czy na umyte włosy a potem spłukujesz ją wodą? Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak codziennie (trzy razy dziennie, bo tak jest w ulotce) zażywam tabletki noni powder + raz dziennie tabletka skrzypu polnego to nie za dużo tych suplementów? z góry dziękuje za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maseczkę stosuję na suche włosy przed myciem i później myję włosy szamponem. Niestety nie znam tego suplementu noni powder, więc trudno mi powiedzieć:/ Myślę, że musisz porównać składy, sprawdzić czy jakieś substancje nie powtarzają się w obu suplementach i obliczyć czy nie przekraczasz zalecanej dziennej dawki.

      Usuń
  18. Anonimowy16/1/13 18:54

    Ja dzisiaj zakupiłam pokrzywę w saszetkach, kapsułki z olejem z wiesiołka oraz witaminy w tabletkach firmy Vitaral, czy uważasz że to dobre połączenie ? Pliska o radę ;) Bo nie mam doświadczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne połączenia dla skóry i włosów :) Ja jednak rozdzieliłabym stosowanie pokrzywy i suplementu. Chodzi o to, aby zminimalizować ryzyko przedawkowania witamin i innych składników, a suplementy w tabletach zawierają często wyciąg z pokrzywy lub witaminy i minerały takie, jakie zawiera pokrzywa. Dlatego stosowałabym albo pokrzywa + wiesiołek, albo Vitaral + wiesiołek.

      Usuń
  19. Anonimowy27/1/13 15:37

    Witaj! :)
    Bardzo podoba mi się Twój blog, ale tak naprawdę od teraz zaczełam przykłądać większą wagę do moich włosów, które są cienkie, zniszczone, suche, a niestety przetłuszczają się mocno u nasady... :(
    Na twojej stronie jest wiele cennych informacji, ale niestety jak na pierwszy raz dla mnie.. za dużo : )) Od czego mogłabym zacząć? prosze o pomoc.
    Na dodatek mam wrażenie, że moje włosy w ogóle nie rosną, a jeśli nawet, to baaaardzo powoli.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabym napisać oddzielny post, aby ująć wszystko dokładnie ;) Ja mam bardzo podobny rodzaj włosów (cienkie, zniszczone rozjaśnianiem, przetłuszczające się u nasady). W moim przypadku pomocne okazały się: zmiana szamponu na łagodniejszy (polecam post "Szampony bez SLS"), olejowanie włosów (polecam recenzje olejów do włosów), zastosowanie maski proteinowej i nawilżającej (polecam post Emolienty, humektanty i proteiny w kosmetykach do włosów).

      Usuń
  20. Anonimowy3/2/13 15:40

    Haha zdecyduj się, czy Jantar jest dla Ciebie dobra, czy powoduje swedzenie itd. jak napisałaś to w innym poście:P:P ale blog i tak ciekawy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam tutaj, że Jantar jest dla mnie dobry :D Pisałam tą notkę gdy użyłam Jantara dopiero 2-3 razy i jeszcze nie byłam świadoma, że swędzenie to jego wina. Patrząc na skład spodziewałam się, że u mnie się sprawdzi, ale nie pisałam tutaj o żadnych efektach, gdyż było za wcześnie. Dla mnie nie jest dobry, ale u innych oczywiście może się sprawdzić. Mam nadzieję, że rozwiałam wątpliwości ;)

      Usuń
  21. Anonimowy5/2/13 18:26

    A ile włosy rosną na miesiąc ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy9/2/13 22:09

    w normalnych warunkach zdrowe włosy rosną 1cm. na miesiąc, u niektórych osób nawet 2 cm.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy14/2/13 16:10

    mam pytanie gdzie moge kupic ta wcierkę czy ja moge w kupic w aptece a nie wiecie ile ona kosztuje?

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy6/4/13 19:50

    Ja osobiście polecam przede wszystkim odstawienie prostownicy, nie powoduje to oczywiście szybszego porostu włosów, ale dzieki temu końcówki nie wykruszają się, przez co mamy wrażenie, że rosną szybciej i znacznie łatwiej je zahodować .., dodatkowo polecam olejek rycynowy, tani a zarazem bardzo pomocny. ; )

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy21/4/13 11:48

    Kurcze, rady są naprawdę bardzo fajne i zamierzam z nich wszystkich skorzystać no ale właśnie.. od czego zacząć :) moje włosy są bardzo delikatne, jest ich malutko. Nie wypadają mi garściami natomiast kruszą się. Maltretowałam je prostownicą dobrych kilka lat, do tego rozjaśnianie. Jak tylko coś podrosły to się wykruszały więc w sumie ich długość się nie zmieniała. Teraz prostuje je dużo rzadziej i urosły - co mnie bardzo zmotywowało do pracy :) na ten moment mam włosy do ramion, a chciałabym mieć do pasa :) wiem, że potrzeba czasu i odpowiedniej pielęgnacji ale chciałabym wybrać najlepszą z opcji, tak żeby włoski podrosły chociaż ze 2 cm na początek. Muszę widzieć jakiś postęp bo inaczej tracę motywację i się poddaję :( pomóżcie i doradźcie coś :) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jem jeszcze witaminę A i robię maseczki z nafty kosmetycznej i olejku rycynowego.Nafta ma dosłownie powalający zapach że feee ale po niej włosy są super delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy20/6/13 11:31

    a ja słyszałam że proszek z gorczycy pomaga...

    OdpowiedzUsuń
  28. Mi maksymalnie udaje się jak na razie "wyciągnąć" 2 cm, ale marzą mi się 3.. Mam nadzieję, że kiedyś się uda. :>

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy22/1/14 19:18

    witajcie mam mega problem eh mialam fajne za ramiona włosy ale wczoraj poszlam do fryzjerka chcialam odzywic i scielam tak ze jedno ucho mam zakryte a drugie od kryte [asymetria] jak sie zobaczylam plakalam przez wieksze pol dnia jestem zdolowana okropnie wygladam co mam zrobic zeby szybko mi urosly ;( dodadam ze musz uzywac prostownicy bo inacvzej sie ich nie da ulozyc :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy25/1/14 19:36

    hej c; świetny post, zakupiłam dziś wcierkę Jantar i mam zamiar kupić olejek Khadi :) Mam mega zniszczone włosy od farbowania, rozjaśniania... i mam zamiar jeszcze raz zafarbować włosy ( profesjonalnie, a nie w domu :D), żeby nie mieć już tego ombre, tylko jeden kolor na włosach. Ale mam pytanie co do olejku, gdzie go kupiłaś? chciałabym przez internet, ale obawiam się trochę, że mogę jakąś podróbkę kupić.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy7/3/14 18:58

    Od dłuższego czasu stosuję wcierkę Jantar, muszę to napisać - jest świetna, przynajmniej do mojego rodzaju włosów sprawdza się rewelacyjnie.Zakupiłam też olej Khadi, który stymuluje wzrost włosów, o tym nie jestem w 100% przekonana, bo stosowanie wiecej niż jednego produktu, nie jest w stanie rozróżnić co działa, a co nie, ale Jantar stosowałam sam i moje włosy są grubsze, gęste, nie wypadają prawie wcale, do tego polecam też picie pokrywy, ale najlepiej nie kupnej herbaty, tylko naturalnej z pola. Taka jest najbardziej skuteczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej mam pytanie czy to jajko działa bo nie wiem czy mam używac a włosy mam straszne :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja własnie zaczynam zapuszczać włosy :) Od ciebie podkradnę sobie przepis na maseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakiej firmy kupujesz herbatkę z pokrzywy? :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger