19.5.13

Olejek rycynowy na włosy - stosowanie, działanie i efekty

olejek rycynowy na włosy

Olejek rycynowy był stosowany do pielęgnacji włosów już przez nasze babcie, na długo przed modą na olejowanie. Olej ten swoje dobroczynne właściwości zawdzięcza dużej zawartości kwasów tłuszczowych. Stosowany systematycznie poprawia kondycję włosów, wygładza je i nabłyszcza. Dziś chciałabym napisać kilka słów o tym jak stosować olejek rycynowy na włosy.

Jak stosować olejek rycynowy na włosy?

Otrzymuję wiele pytań o to, czy olej rycynowy jest odpowiedni do pielęgnacji włosów. Przyznam, że sama z powodzeniem go stosuję. Olej rycynowy to olej otrzymywany z nasion rośliny Ricinus communis. Należy do olejów jednonienasyconych. Zawiera kwas rycynolowy, kwas oleinowy, linolowy, stearynowy i kilka innych. Dlatego teoretycznie najlepiej powinien się sprawdzić dla włosów o średniej porowatości. 

Olej rycynowy znany jest ze swoich właściwości zmiękczających i nawilżających. Oczywiście opinie na temat stosowania olejku rycynowego na włosy są różne (jak zresztą w przypadku wielu produktów). Niektóre włosy może obciążać lub prowadzić do szybszego przetłuszczania, a na innych może dawać świetne rezultaty. Jak zawsze, w tym przypadku też warto poeksperymentować. Poniżej opiszę jak używam olejku rycynowego na włosy.

Olejowanie włosów olejkiem rycynowym

Olejek rycynowy możemy z powodzeniem stosować do olejowania włosów. Zanim rozpoczniemy olejowanie musimy jednak pamiętać, że olej ten ma stosunkowo wysoką lepkość, co może powodować problemy z nakładaniem. Ma gęstą i "tępą" konsystencję, co sprawia, że nie jest łatwo rozprowadzić go na włosach. Ponadto stosowany solo może po pewnym czasie wysuszać włosy. Dlatego polecam stosowanie oleju rycynowego wyłącznie na skórę głowy bądź też w formie mieszanki z dowolnym innym olejem (np. z pestek winogron, kokosowym lub migdałowym), nie częściej niż 2 razy w tygodniu. Jeśli szukacie gotowych rozwiązań warto zainwestować w olejki Alterra, w których olej rycynowy znajduje się na drugim miejscu w składzie. 

Jak nakładać olejek rycynowy na włosy i jak często go stosować?

Wielokrotnie pytacie o to jak nakładać olejek rycynowy na włosy oraz jak często go stosować. Olejek stosuję 2 razy w tygodniu na co najmniej 30 minut (można nawet pozostawić go na całą noc), po czym zmywam szamponem (więcej o olejowaniu włosów dowiecie się tutaj: Jak olejować włosy? Poradnik krok po kroku.). Olej ten dość trudno się zmywa, dlatego może być konieczne dwukrotne mycie. 

Jakie są efekty stosowania olejku rycynowego na włosy

Jak działa olejek rycynowy na włosy? Należy on do najbardziej nabłyszczających olei roślinnych, więc można liczyć na efekt w postaci zwiększonego połysku. Włosy stają się miękkie, mniej łamliwe i wyglądają zdrowiej. Dodatkowo olejek rycynowy stosowany na skalp wzmacnia cebulki, o czym napiszę w następnym akapicie. 

Po jakim czasie widoczne będą efekty jeśli stosujemy olejek rycynowy na włosy? Musimy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na efekty w moim przypadku czekałam kilka tygodni, chociaż już po pierwszym zastosowaniu moje włosy nabrały ładnego połysku.

Olejek rycynowy na porost włosów

Olejek rycynowy wcierany w skórę głowy działa wzmacniająco, zmniejsza wypadanie oraz przyspiesza porost włosów. Możemy wetrzeć podgrzany olejek rycynowy (bądź mieszankę z innym olejem) w skórę głowy oraz całą długość włosów, lub też zaaplikować go tylko na skalp, zaś na włosy na długości użyć innego oleju. Równolegle warto stosować pozostałe sposoby na porost włosów. Olejek rycynowy może przyciemniać włosy, dlatego w przypadku blondynek najlepszym wyborem będzie ta druga wersja. Wprawdzie ja na swoich blond włosach nie zauważyłam przyciemnienia, lecz może to być kwestia indywidualna. 

Przepis: maseczka na włosy z olejku rycynowego i żółtka

Przepisów na maseczki na włosy z olejku rycynowego jest wiele. Wersja żółtko + olejek rycynowy na włosy to najbardziej klasyczna receptora naszych babć. Zdecydowanym plusem takich maseczek jest to, że zmywają się z włosów łatwiej niż czysty olejek rycynowy. Aby przygotować maskę wystarczy zmieszać 1 łyżkę olejku rycynowego z 1 łyżką oliwy z oliwek i 1 żółtkiem. Opcjonalnie można dodać kilka kropel soku z cytryny lub witaminy A+E. Maseczkę nakładamy raz w tygodniu na suche włosy oraz skórę głowy i trzymamy co najmniej 30 minut, po czym zmywamy. Ze względu na zawartość protein (żółtko) maseczka szczególnie polecana jest dla włosów suchych, zniszczonych oraz pozbawionych połysku. Poza tym taka maseczka z olejkiem rycynowym polecana jest na porost włosów i na wypadające włosy.

Cena aptecznego olejku rycynowego, który z powodzeniem możemy stosować na włosy to ok. 2-3 zł za 30 g.

Czy stosowałyście olejek rycynowy na włosy? Jaka jest Wasza opinia i jakie zauważyłyście efekty?

39 komentarzy:

  1. kiedyś stosowałam olej rycynowy z majonezem, albo z żółtkiem i naftą kosmetyczną.
    Trudno się to zmywało ale przy dłuższym stosowaniu efekty były widoczne

    OdpowiedzUsuń
  2. szczerze mówiąc na włosy nigdy nie stosowałam, jedynie na rzęsy. Muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie używałam, ale myślę że czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. używałam dość nieudolnie na początku mojego włosomaniactwa, niestety efektów nie zauważyłam, ale zdaje sobie sprawę z tego,iż spowodowane jest to nieodpowiednim stosowaniem. Nie ciągnie mnie jakoś do tego olejku, mam z nim trochę złe wspomnienia (wyrywanie włosów,etc.) :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy20/5/13 09:42

    kiedyś stosowałam olejek rycynowy razem z naftą kosmetyczną tak około 30 min 2 razy w tygodniu. Już po 2 miesiącach widziałam znaczną różnicę były bardziej błyszczące i lepiej się układały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zauważam zwiększenie połysku :)

      Usuń
  6. kupiłam sobie ostatnio olejek rycynowy, żeby smarować nim rzęsy, ale jakoś mi się nie podoba te zabieg, dostaje sie do oczu, słabo przyjemne. spróbuję zastosować na włosy i zobaczę jak to wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Swojego czasu wcierałam olejek rycynowy w skalp, a teraz mam od niego przerwę.
    Służy mi do smarowania brwi i rzęs :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze urozmaicić nie co moja półkę z olejami o kilka dodatkowych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja stosuję Arganowy albo Ojon - efekty widoczne. Włosy zdecydowanie odżyły, po wieloletnim prostowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  10. nałożyłam olejek rycynowy zmieszany z maską kallos (aby bylo latwiej splukac) doslownie parę razy, a uroslo mi pelno nowych wloskow :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze stosuję do olejowania razem z olejem kokosowym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Olej rycynowy obok siemienia lnianego to podstawa mojej pielęgnacji włosów, czasami najprostsze i najtańsze sposoby są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze wielu olejków nie stosowałam do włosów. Musze wypróbować jakieś nowe!

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy22/9/13 18:47

    Stary post,ale napiszę dla zaglądających. Miałam kiedyś gęste,długie włosy. Kilka lat farbowania (czasem dwa razy w miesiącu),choroba żołądka i zła dieta sprawiły,że zostało mi mniej włosów na całej głowie niż kiedyś miałam związane w jednym z dwóch warkoczy ;) teraz zaczęłam stosować olejek rycynowy i po 2 tygodniach wyrosło mi dużo baby hair i nowe włosy zaczęły mi wyrastać na 'czubku głowy'-bo właśnie tam były moje pierwsze próby. Za pierwszym razem wiele włosów oczywiście mi wypadło,ale to chyba taki delikatny efekt uboczny-wyleciały wszystkie te które były bardzo słabe. Polecam i nie należy się poddawać i zniechęcać na samym początku:) Fakt,olejek ciężko zmyć,ale sądzę,że można go nakładać wraz z szamponem przy myciu (dosłownie kilka kropelek) ja używam raz na tydzień na skalp i na końcówki(bardzo! dobrze je odżywia i zamyka łuski włosa w taki sposób,że końcówki nie są rozdwojone :) Polecam jeszcze raz bardzo gorąco ,bo warto.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki za artykuł i komentarz od anonimowy, właśnie takich informacji szukałam, rozwinęłabym tylko watek o maseczce z oliwą z oliwek, bo ciekawa jestem efektów stosowania rycyny tylko w maseczce.

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy8/11/13 19:17

    zatem jest nadzieja! Anonimowy dzięki za ten wpis, kupiłam olejek jutro do dzieła! pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Do przygotowania maseczki można użyć soku z czarnej rzepy zamiast olejku rycynowego. Efekt taki sam, a nie odczuwa się nie przyjemnego pieczenia.
    Blog bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  18. olej rycynowy stosuję od 3 miesięcy na suche włosy przed myciem.Olej podgrzewam i wcieram w skórę głowy a potem na całe włosy, potem nakładam folie robię to na noc.Początki były trudne źle się zmywał a włosy nadal wypadały, po miesiącu zauważyłam efekty:malutkie nowe włoski,lśniące włosy,przestały wypadać, szybko rosną.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wczoraj kupiłam sobie właśnie ten olejek i chciałabym się dowiedzieć jak go najlepiej nakładać na włosy .?

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy17/1/14 15:31

    Dzisiaj kupiłam olejek rycynowy za 200ml zapłaciłam w Niemczech niecałe 4euro . Ciekawa jestem czy pomoże moim zniszczonym włosom ,po rozjaśnianiu połamały się u samej nasady i jestem teraz w posiadaniu 3cm irokeza wyglądam strasznie po prostu masakra ;( dzisiaj nałożyłam go na całą długość włosów nieświadoma tego że może je jeszcze bardziej przesuszyć no i że przyciemnia kolor u blondynek . Przy następnej aplikacji chcę zmieszać olejek z naftą kosmetyczną ,robił już tak jakaś właścicielka blond czupryny ? chodzi mi o to czy nawet po zmieszaniu z innym olejem przyciemnia włosy ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy29/1/14 23:23

    Ja też go stosuje z żółtkiem i olejem rzepakowym co drugi dzień na 30 minut na suche włosy. I przestały mi wypadać. Na początku tylko wypadało więcej ale po kilku zabiegach różnica była widoczna.Włosy są także bardziej lśniące i jest to zauważane przez znajomych.
    Zauważyłam,że olej bez żółtka trudno się spłukuje.

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy29/1/14 23:27

    Moje włosy nabrały głębszego intensywniejszego koloru. Jestem brunetką i czasem dziewczyny zadają mi pytanie czy farbowane, kiedy odpowiadam,że nie to są zaskoczone.Po prostu ten olej jest super

    OdpowiedzUsuń
  23. Wzmacnia wlosy sa geste i mocne. Propinuje wiecej olejku, jedno zoltko i wetrzec w wilgotne wlosy. Spiac wlosy i na glowe zalozyc czepek lub worek i na to czapke. Po 2 godz. Dokladnie umyc glowe. Osuszyc recznikiem wetrzec na 3 min. Maske lub odzywke splukac znow i nie suszyc suszarkq. Zadnych prostownic ani suszarek!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiecej olejku niz zoltka

    OdpowiedzUsuń
  25. jestem naturalną blondynką i od zawsze ludzie pytają czy farbuję włosy bo mój odcień to "diamentowy blond" ale ja ich nie farbuję . kilka razy użyłam tego olejku. i zauważyłam że jak dałam je na skalp to włosy przy nasadzie mi ściemniały .teraz zaczęłam je nakładać na końcówki a włosy powoli zaczynają wyglądać jak ombre . moja mama się martwi bo przez to panie w szkole myślą że mam farbowane włosy i przez to poleciała mi ocena z zachowania . faktem jest że włosy są grubsze, ciemniejsze, mocniejsze bez rozdwojonych końcówek i ogólnie są lepsze "jakościowo "

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy2/5/14 20:08

    Stosuję olej rycynowy jako maseczkę do włosów i muszę przyznać, że jest rewelacyjny. Moje włosy są zdrowe, miękkie i lśniące. Naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja wyczytałam, że stosowanie olejku na końcówki, jeszcze bardziej je wysusza. Może to zależy od rodzaju włosów, ale powiedzcie jak to w końcu jest? Kupiłam go dzisiaj i boję się go zaaplikować, bo też nie wiem jak.. Jakie są te proporcje z samym żółtkiem? Chciałabym, by moje włosy były bardziej nawilżone, a nie mieć jeszcze gorzej suchych strzępów :( POMOCY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy dłuższym stosowaniu olejku rycynowego solo może on wysuszać włosy, ale spróbuj np wymieszać go pół na pół z oliwą z oliwek, albo olejem kokosowym, i to nałożyć na końce przed myciem :)

      Usuń
  28. Do maseczki dać jedną łyżkę czy łyżeczkę olejku? Bo to różnica :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetna maseczka polecam każdemu. Ja stosuje olejek rycynowy+żółtko zawsze raz w tygodniu na miniumum 1h, efekty są mega :))) Miałam okropne włosy kiedyś, a teraz każdy się zachwyca. W pracy nawet miałam sytuację, że dziewczyna podeszła i nie wierzyła, że to są moje włosy prawdziwe takie lśniące, aż poprosiła o dotknięcie ich. Polecam warto.

    OdpowiedzUsuń
  30. Kurcze na włosy jeszcze nie stosowałam, zazwyczaj pomagal mi przy zaparciach w postaci okładów, na paznokcie i wzmocnienie rzęs, ale włosów jeszcze nim ni traktowałam, dzięki moje zastosowanie olejku rycynowego się powieksza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy7/9/16 04:54

      Kurcze na włosy jeszcze nie stosowałam, zazwyczaj pomagal mi przy zaparciach w postaci okładów, na paznokcie i wzmocnienie rzęs, ale włosów jeszcze nim ni traktowałam, dzięki moje zastosowanie olejku rycynowego się powieksza :)

      a na paznokcie to jak ?

      Usuń
  31. ile olejku? i czy na wilgotne włosy? proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  32. Ile olejku na jedno żółtko?

    OdpowiedzUsuń
  33. Stosuję olejek rycynowy na włosy, ale tylko na końcówki. Wyraźnie widzę różnicę, moje włosy są odżywione, nawilżone i rzadziej się łamią. Spodobała mi się Twoja maseczka na włosy z oleju rycynowego. Muszę ją zastosować:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger