17.11.13

Domowe sposoby na przetłuszczające się włosy - 5 ulubionych


Jesień i zima to czas, kiedy bardziej niż podczas pozostałych pór roku odczuwamy dyskomfort z powodu nadmiernego przetłuszczania się włosów. Dwa tygodnie temu opublikowałam notkę o pielęgnacji włosów tłustych u nasady i suchych na końcach. Dziś w ramach kontynuacji chciałabym napisać co nieco o domowych sposobach na przetłuszczające się włosy. Prezentowane tutaj babcine kuracje to naturalne sposoby, które mają za zadanie uregulować produkcję sebum przez gruczoły łojowe i w następstwie ograniczyć przetłuszczanie się włosów.

Cytryna na przetłuszczające się włosy

Kwaśna płukanka z sokiem z cytryny ma działanie tonizujące i zamyka łuski włosów. Jej przygotowanie jest banalnie proste. Wystarczy, że sok wyciśnięty z połówki cytryny rozcieńczymy w 1 litrze przegotowanej wody. Płukankę stosujemy dwa razy w tygodniu do ostatniego płukania włosów po umyciu. Sok z cytryny można również wmasowywać w skórę głowy, pozostawić na 20 minut, po czym spłukać letnią wodą. Taki zabieg wystarczy stosować raz w miesiącu.

Płukanka z octu jabłkowego

Ocet jabłkowy zawiera witaminy A, B1, B2, B6, C, E, P, beta-karoten, a także jest bogatym źródłem minerałów i pierwiastków śladowych. Domowa płukanka z octu jabłkowego zamyka łuski włosów, ogranicza wypadanie, przeciwdziała nadmiernemu przetłuszczaniu się włosów i pomaga w walce z łupieżem. Włosy po jej zastosowaniu są lśniące, miękkie i mniej się przetłuszczają. Do 1 szklanki przegotowanej wody dodajemy 1-2 łyżki octu jabłkowego i mieszamy. Ocet jabłkowy na włosy w formie płukanki stosujemy w taki sam sposób jak płukankę cytrynową.

Zioła na przetłuszczające się włosy

Pokrzywa należy do najpopularniejszych ziół stosowanych w pielęgnacji włosów z problemem nadmiernego przetłuszczania. Płukankę z zaparzonej pokrzywy stosujemy dwa razy w tygodniu. Niestety pokrzywa odradzana jest w przypadku włosów blond, ponieważ może mieć wpływ na odcień. Alternatywą są inne zioła pomocne przy nadmiernym przetłuszczaniu: skrzyp polny, rozmaryn oraz tymianek, które przygotowujemy i stosujemy w identyczny sposób jak napar z pokrzywy. Warto również stosować lekkie ziołowe wcierki do włosów, szczególnie takie, które zawierają wyżej wymienione zioła. Osobiście staram się wybierać wcierki bez alkoholu (aktualnie stosuję toniki Agafii).

Białko na przetłuszczające się włosy

Surowe białka nie tylko pomagają w walce z nadmiernym przetłuszczaniem, ale także wpływają korzystnie na kondycję włosów. Ubite białko łączymy z żółtkiem i nakładamy na włosy na 20 minut, po czym zmywamy chłodną wodą i szamponem. Zabieg stosujemy raz na 2 tygodnie.

Glinka na przetłuszczające się włosy

W pielęgnacji włosów przetłuszczających się doskonale sprawdzają się glinki, a szczególnie glinka zielona i rhassoul. Aby zrobić domową maskę z glinki na włosy wystarczy wymieszać ją z wodą do uzyskania gładkiej masy. Maseczkę nakładamy na skórę głowy i zwilżone włosy, po kilku minutach spłukujemy ciepłą wodą. Dostępne są również gotowe maseczki do włosów z glinkami, np. rosyjska gliniana maska Domowe Recepty. Odrobinę sypkiej glinki można także dodawać do szamponu, którym myjemy włosy. Jeśli natomiast chcemy odświeżyć włosy bez konieczności ich mycia we włosy u nasady można wetrzeć glinkę bądź mąkę ziemniaczaną.

Znacie jeszcze jakieś skuteczne i sprawdzone domowe sposoby na przetłuszczające się włosy?

19 komentarzy:

  1. Moje włosy mają skłonność do przetłuszczania się. Te kuracje to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuję którąś z Twoich metod, bo moje włosy mimo, że są suche to ostatnio zaczęły się przetłuszczać i wymagają codziennego mycia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio wzmożyło mi się przetłuszczanie, chyba spróbuję z tą płukanką z cytryny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje włosy ostatnio zaczeł się mocniej przetłuszczać ale to może z powodu ćwiczeń,ale z chęcią wypróbuje tą płukankę z octu

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze się zastanawiam nad tym sposobem z cytryną, ale boję się rozjaśnienia przy regularnym stosowaniu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to stosuj z olejkiem rycynowym :)

      Usuń
  6. a moje wlosy są magiczne na koncach suche przy glowie maja tendencje do przetłuszczania się.. tak wiec no.. A jak zacznę stosować cos przeciw przetłuszczaniu sięto przesusza mi się skóra głowy :(
    http://andziaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z dzieciństwa pamiętam, że mama od czasu do czasu nakładała mi na włosy jajko. Nie było to ubite biało połączone potem ponownie z żółtkiem, tylko po prostu surowe jajko wybite ze skorupki do garnuszka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie wypróbuję płukankę cytrynową. Ostatnio u siebie pisałam o dwóch sposobach na przetłuszczenie, które pozwoliły mi myć włosy co 3 a nie co 2 dni. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomimo tego, że moje włosy jakoś specjalnie się nie przetłuszczają, to lubię od czasu do czasu stosować płukankę z octu jabłkowego. ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. już sobie zapisałam posta i potestuję, bo niestety jestem posiadaczką przetłuszczających się włosków

    OdpowiedzUsuń
  11. Zamierzam zacząć robić płukanki.
    Mam nadzieję, że mój skalp przestanie się tak szybko przetłuszczać!

    OdpowiedzUsuń
  12. glinki i ocet stosuje dość regularnie, ale w sumie nie borykam się z nadmiernym przetłuszczaniem włosów jednak stosuje te sposoby dla innych celów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysły ;)
    nierozszyfrowana.blogspot.com zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma jak stare sprawdzone sposoby ciekawi mnie opcja z glinką:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna notka :) Zapraszam również do siebie: http://cherry--flacko.blogspot.com/ dopiero zaczynamy, więc będe wdzieczna za opinie

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy12/3/14 19:31

    Po proszę o więcej sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy10/6/14 09:27

    Można zasięgnąć informacji na temat Czarnego Mydła Babuszki Agafii?

    OdpowiedzUsuń
  18. olej rycynowy sprawdzony na mojej siostrze, ma teraz bujne włosy aż jej zazdroszczę. Zmiana diety też pomaga. Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger