27.8.12

Tonik z kwasem migdałowym 5% e-naturalne


Dziś przychodzę do Was z recenzją toniku z kwasem migdałowym 5% o działaniu nawilżającym, złuszczającym i antybakteryjnym ze sklepu e-naturalne.pl. Tonik przeznaczony jest zarówno dla osób z cerą trądzikową oraz problematyczną, jak i dojrzałą, pozbawioną blasku. Dlaczego wybrałam właśnie ten tonik do przetestowania? Po pierwsze: rozszerzone pory, błyszcząca strefa T, skłonność do zapychania, naczynka i przebarwienia - oto problemy mojej cery z jakimi staram się sobie radzić, z różnym skutkiem;) Jakiś czas temu kosmetyczka w gabinecie medycyny estetycznej poleciła mi właśnie kwas migdałowy jako najbardziej odpowiedni dla mojego typu cery. Po drugie kwas migdałowy jest zdecydowanie łagodniejszy i bezpieczniejszy aniżeli inne kwasy (np. kwas glikolowy), a ponadto może być stosowany o każdej porze roku, ponieważ nie uwrażliwia skory na słońce i jego stosowanie nie niesie ze sobą ryzyka wystąpienia przebarwień. Wybór toniku migdałowego był bardzo trafiony, a o efektach przeczytacie poniżej.

Przygotowanie toniku z kwasem migdałowym

W paczuszce od e-naturalne otrzymałam zestaw do samodzielnego przygotowania toniku. Muszę przyznać, że początkowo przyrządzie toniku wydawało mi się nieco skomplikowane, jednak okazało się, że własnoręczne przygotowanie kosmetyku wcale nie jest trudne, a w dodatku jest wielką frajdą:) Zestaw prezentował się następująco:


Zestaw zawierał składniki potrzebne do przygotowania toniku z kwasem migdałowym 5%:
  • Kwas migdałowy - 5 g
  • Kwas hialuronowy 1% - 1 g
  • Ekstrakt z czarnego bzu - 3 g
  • Gliceryna roślinna - 5 g
  • Witamina B5 - 2 g
  • Konserwant - 1 g
  • Butelka z naklejką oraz pipeta jednorazowa
Moje własne składniki, których nie było w zestawie:
  • Alkohol etylowy (spirytus) - 5 g
  • Woda - 76 ml
Do szklanki z odmierzoną ilością wody i spirytusu wsypałam kwas migdałowy i umieściłam szklankę w łaźni wodnej (u mnie była to miska z wodą o temperaturze około 60 st. C, którą osiągnęłam dolewając stopniowo 3 szklanki wrzątku do 2 szklanek wody w temperaturze pokojowej). Mieszałam około 5 minut do całkowitego rozpuszczenia się kryształków kwasu. Następnie dodałam konserwant i mieszałam przez kolejne 5 minut do całkowitego rozpuszczenia. Roztwór pozostawiłam do schłodzenia, po czym dodałam wszystkie pozostałe składniki, dokładnie wymieszałam i przelałam do otrzymanej butelki. Tonik przechowuję w lodówce.

Efekty

Pierwsze efekty widoczne są już po pierwszym użyciu toniku migdałowego. Jest to wyraźne zmniejszenie rozszerzonych porów i wyrównanie kolorytu cery. Nie spotkałam jeszcze nigdy kosmetyku, który byłby tak skuteczny w walce z rozszerzonymi porami! Tonik ma działanie nieco ściągające, więc od razu po jego użyciu wklepuję krem nawilżający z mocznikiem Iwostin Hydratia. Po około tygodniu stosowania toniku skóra delikatnie zaczyna się złuszczać. Po około dwóch tygodniach widoczne jest zmniejszenie ilości wyprysków i niedoskonałości (moja skóra jest niemal nieskazitelna), delikatne rozjaśnienie przebarwień, cera jest bardziej promienna. Po trzech tygodniach przebarwienia jeszcze bardziej się rozjaśniły, nie zniknęły całkowicie, ale są zdecydowanie mniej widoczne. Działanie przeciwstarzeniowe trudno mi ocenić, pod tym względem nie zauważyłam raczej jakiejś większej różnicy. Tonik stosuję od 1 sierpnia, pozytywne efekty utrzymują się, a przy dłuższym stosowaniu liczę na jeszcze bardziej intensywne rozjaśnienie przebarwień.

Tonik z kwasem migdałowym 5% stał się jednym z moich ulubionych kosmetyków do twarzy. Polecam go osobom o cerze tłustej, mieszanej, trądzikowej i problematycznej, a jednocześnie wrażliwej. Na pewno będziecie zadowolone z efektów!:) Jedna z obserwowanych przeze mnie blogerek napisała, że używanie przez 30 dni toniku z kwasem migdałowym daje u niej podobny efekt jak jednorazowy peeling migdałowy u kosmetyczki.

Zestaw do przygotowania toniku migdałowego dostępny jest tutaj w cenie 34,90 zł.

Stosowałyście kiedyś kwas migdałowy albo inne kwasy?

Ocena: 5
Autor: Kosmetyczne Pokusy


27 komentarzy:

  1. Myślałam nad nim i chyba się skuszę jak tylko będę przy pieniążkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto, jeśli masz podobny rodzaj cery powinien świetnie Ci służyć :)

      Usuń
  2. uwielbiam kosmetyki z e-naturalne! tego toniku jeszcze nie miałam, ale polecam olejek myjący, krem nawilżający, lekkie serum nawilżające i oczywiście hydrolaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, muszę przyjrzeć się tym produktom:) Szczególnie ciekawie brzmi olejek myjący.

      Usuń
  3. Cześć,
    na początku chciałabym Ci podziękować. Regularnie czytam Twojego bloga, często sugeruję się Twoimi radami i kilka dni temu postanowiłam się przełamać i pójść Twoim śladem, otwierając swojego bloga kosmetycznego: http://rudnicka.blox.pl/html Strasznie mocno Ci dziękuje i nadal będę do Ciebie często zaglądać :)) Liczę na Twoje rady i , że swoim okiem eksperta będziesz czuwać nad moim blogiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm, ten tonik może być ciekawą alternatywą dla toniku octowego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O toniku octowym jeszcze nie słyszałam. Z jakiego octu się go przyrządza? Jabłkowego?

      Usuń
  5. nie robiłam jeszcze całkowicie swoich kosmetyków ;p fajnie by było pobawić się w chemika w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, polecam! Ja dopiero zaczynam i już mnie to wciąga;) Wkrótce będę robić mgiełkę do włosów :)

      Usuń
  6. Jestem zaciekawiona tym cudem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaciekawił mnie ten produkt ;) może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. myślę,że warto za taką cenę kupić i zrobić
    toniki z kwasami nie zachwycają mnie składem, już myślałam,żeby kupić LRP
    ale jest 2 razy droższy
    sprawdzałaś pH ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto kupić zestaw lub półprodukty, bo tonik działa świetnie. Nie spotkałam jeszcze drogeryjnego czy aptecznego, który by mu dorównał. Powinnam sprawdzić pH, ale nie miałam papierków, następnym razem zakupię;)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy produkt :D
    PS:Otagowałam Cię w tym poście: http://algadia.blogspot.com/2012/08/tag-7-prawd-o-mnie.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny tonik, ale na razie mam tyle planów co do włosowych kosmetyków że inne części ciała musza poczekać :D Czekam na posta z Twoim sprayem do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Cię rozumiem, u mnie też włosowe zakupy pochłaniają większość budżetu ;) Spray będzie na początku września:)

      Usuń
  11. Nigdy nie używałam:) Zaciekawiłaś mnie tym tonikiem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie mialam z tym stycznosci

    obserwujemy i zapraszamy;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za polecenie tego toniku :* Na początku myślałam, żeby wrócić do Triacnealu albo Acne-Dermu, ale chyba skuszę się na taki tonik z kwasem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy2/2/13 13:33

    chciałam zapytac,czemu dodajesz alkohol skoro nie ma go w zestawie?prosze o odp,zamówiłam ten zestaw i teraz nie wiem czy dodac tez alkohol czy nie ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alkoholu nie ma w zestawie, ale jest w przepisie, więc trzeba dodać swój. Z tego co wiem nie musi być koniecznie zwykły spirytus, może być salicylowy. Rola alkoholu polega na tym, że kwas migdałowy przy wyższych stężeniach wymaga dodania środka ułatwiającego jego rozpuszczanie. Tutaj mamy mniejsze stężenie kwasu migdałowego, więc myślę, że alkohol można byłoby pominąć, ale aby zachować odpowiednie stężenia byłoby trzeba dodać zamiast niego np. więcej wody - musisz dopytać w sklepie.

      Usuń
  15. Anonimowy2/2/13 13:35

    i jeszcze jedno:gdzie kupic papierki lakmusowe???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papierki lakmusowe dostępne są w sklepach z półproduktami.

      Usuń
  16. Anonimowy5/2/13 15:50

    ile wody bierzesz do zrobienia toniku?prosze o odp ,dziekuje pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger