Przejdź do głównej zawartości

Drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii

drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii

Drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii na porost włosów to jeden z najbardziej kultowych rosyjskich kosmetyków, dlatego postanowiłam ją wypróbować pomimo tego, że jej łopianowa siostra trochę mnie zawiodła. Maska ma za zadanie stymulować wzrost włosów i hamować ich wypadanie za sprawą takich składników jak drożdże piwne i olej z kiełków pszenicy.

Skład: Aqua with infusions of: Yeast Extract (ekstrakt z drożdży piwnych), Betula Alba Juice (sok z brzozy); enriched by extracts: Inula Helenium Extract (ekstrakt z omanu wielkiego), Arctostaphylos Uva Ursi Extract (ekstrakt z mącznicy lekarskiej), Silybum Marianum Extract (ekstrakt z ostropestu plamistego), Cetrimonium Chloride (kondycjoner i antystatyk), Cetearyl Alcohol (emolient), Ceteareth-20 (emulgator, substancja myjąca), Guar Gum (guma guar - zagęstnik); cold pressed oils: Triticum Vulgare Germ Oil (olej z kiełków pszenicy), Ribes Aureum Seed Oil (olej z nasion białej porzeczki), Pinus Sibirica Cone Oil (olej z orzeszków cedrowych), Rosa Canina Friut Oil (olej z owoców dzikiej róży), Ascorbic Acid (wit. C), Panthenol (witamina B5), Glucosamine (glukozamina), Citric Acid, Parfum, Benzoic Acid,  Sorbic Acid (konserwanty).

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku maski łopianowej tutaj skład również jest bogaty, znajdziemy w nim pięć ekstraktów, cztery oleje i witaminy. Zapach maski drożdżowej przywodzi na myśl maślane ciasteczka i ten aromat przypadł mi do gustu zdecydowanie bardziej niż wersja łopianowa. Jeśli chodzi o konsystencję i wydajność wersja drożdżowa jest tak samo rzadka i średnio wydajna jak wersja łopianowa. Opakowania wystarczyło mi na około miesiąc.

Maskę drożdżową trzymałam na włosach nieco dłużej niż zaleca producent (przez około 15 minut) i podobnie jak maska łopianowa ta również spowodowała u mnie podrażnienie skóry głowy, jeśli zdarzyło mi się przekroczyć ten czas. Jeśli chodzi o działanie maski oceniam ją odrobinę lepiej niż łopianową, ale również nie powaliła mnie na kolana. Mimo, że jest to maska, a nie odżywka, nie wygładza włosów tak dobrze jak balsam Natura Siberica. Maska nie wpłynęła też w widoczny sposób na wypadanie włosów, zauważyłam natomiast trochę nowych baby hair. Nie wiem czy wrócę jeszcze do maski drożdżowej, bo średnio przypadła mi do gustu, a jest jeszcze tyle rosyjskich kosmetyków do wypróbowania;)

Cena: 18 zł/300 ml.

Komentarze

  1. Gdzie ją można kupić ? Zaciekawiłaś mnie, nigdy nie miałam rosyjskich kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w sklepie Kalina, można znaleźć też w innych sklepach online. Naturalne kosmetyki z Rosji stają się coraz bardziej popularne w blogosferze :)

      Usuń
  2. myślę, że jak będę uzupełniała swoją maskową kolekcję to zwrócę na nią uwagę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, wielu osobom przypadła do gustu ;)

      Usuń
  3. Stosuję tą maskę na zmianę z balsamem Natura Siberica. U mnie zachowuje się ta maska wyjątkowo dziwnie. Raz włosy są po niej ok, innym razem masakra. Na szczęście nie jest zbyt wydajna. Raczej już nie kupię jej więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ją polubiłam za gładkośc włosów:) Mimo że nie pobudziła ich do ,,działania''
    :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja planuję kupic tą maskę jajeczną do włosów zniszczonych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię tę maskę a jej zapach... mmmm jak maślane ciasteczka ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z rosyjskich wypróbowałam na razie szampony i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja skóra głowy też była podrażniona od zbyt długiego trzymania - czyżby to jakiś chemiczny dodatek, czy zbyt mocne działanie składników? ;O Sam fakt, że tyle kobiet twierdzi, że rzeczywiście włosy rosną po niej szybko sprawia, że chce mi się kupić ją ponownie ;P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i porównanie. Która będzie najlepsza dla twoich włosów?

Ocet jabłkowy na włosy: płukanka + jak stosować

Jak nawilżyć włosy?

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Mycie włosów szarym mydłem - wady i zalety

Szampony bez SLS

Olej lniany na włosy - mój HIT