Przejdź do głównej zawartości

Co zrobić żeby włosy się nie elektryzowały?


Co zrobić żeby włosy się nie elektryzowały

Elektryzujące się włosy to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi borykamy się zimą, kiedy nosimy czapki, szaliki i swetry. Tendencje do elektryzowania mają szczególnie włosy przesuszone, cienkie i zniszczone. Co zrobić żeby włosy się nie elektryzowały?

Plyn do plukania tkanin

Aby zminimalizować ryzyko elektryzowania się włosów powinnyśmy wszystkie czapki, szaliki, swetry itd. wypłukać w wodzie z płynem do płukania tkanin, gdyż tego typu produkty mają działanie antystatyczne, czyli zapobiegają elektryzowaniu się.

Akcesoria do czesania

Najlepiej zrezygnować z plastikowych grzebieni i szczotek, na rzecz grzebieni drewnianych lub szczotki z naturalnego włosia. Jeśli włosy elektryzują się po uczesaniu szczotką z naturalnego włosia, należy umyć taką szczotkę w szamponie bez silikonów i wypłukać z wodzie z odrobiną octu lub kilkoma kroplami płynu do płukania tkanin. 

Zabiegi nawilzajace

Jako, że szczególnie podatne na elektryzowanie są włosy przesuszone, warto zafundować im solidną porcję nawilżenia, stosując maski bogate w emolienty. Więcej informacji na temat kosmetyków nawilżających znajdziecie tutaj.

Odzywka z antystatykiem

W walce z elektryzowaniem pomogą nam także odżywki bez spłukiwania lub sera zawierające w swoim składzie substancje antystatyczne. Skutecznymi antystatykami są silikony (Dimethicone, Amodimethicone), naturalne oleje (np. Sweet Almond Oil) a także parafina (Paraffinum Liquidum).

Jonizacja

Coraz popularniejsze stają się suszarki i szczotki jonizujące. Neutralizują one dodatni ładunek elektryczny, który jest odpowiedzialny za elektryzowanie się włosów, a tym samym skutecznie pomagają w uporaniu się z tym problemem.

Jak radzicie sobie z elektryzowaniem się włosów zimą? Czy macie jakieś wypróbowane sposoby?

Komentarze

  1. potwierdzam :) ja mam ogromny problem z elektryzującymi włosami

    OdpowiedzUsuń
  2. mojej siostrze bardzo sie elektryzuja, przetestuje na niej Twoje rady;)
    zapraszam do siebie na kosmetyczne rozdanie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się najgorzej elektryzują włosy w przymierzalniach w sklepach z ubraniami :D

    A i w moim przypadku jonizacja jednak na o nie pomaga ;) Nie wiem jak to jest, jednego dnia włosy mi się masakrycznie elektryzują, a następnego już nie

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi włosy zawsze się elektryzują właśnie gdy użyję produktu z silikonem (produktu do spłukiwania) ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ohh jak mi się elektryzują wiecznie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Odkąd stosuje olejki. Nie mam problemu z elektryzowaniem się włosów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też tego nienawidzę, jak przeciągnę sweter przez głowę, a włosy od razu się elektryzują i przyczepiają do twarzy :D Nie słyszałam nigdy o takich sposobach ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. ręcznik z mikrofibry!!! - moje ostatnie odkrycie. bardzo łagodny dla włosów w ogóle ich nie zahacza i leżą sobie gładko.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i porównanie. Która będzie najlepsza dla twoich włosów?

Ocet jabłkowy na włosy: płukanka + jak stosować

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Olej kokosowy na włosy - jak stosować, właściwości i efekty

Domowe sposoby na wypadanie włosów

Szampony bez SLS

Olejek rycynowy na włosy

Jak nawilżyć włosy?

Co zrobić żeby włosy się nie puszyły?

Miód na włosy