Przejdź do głównej zawartości

Jak naturalnie rozjaśnić włosy? 4 proste domowe sposoby


Tematem jak naturalnie rozjaśnić włosy zainteresowałam się kiedy jeszcze miałam naturalki w odcieniu mysiego, ciemnego blondu, a marzył mi się jaśniutki, chłodny blond. Przeczesałam mnóstwo blogów urodowych oraz forów internetowych, aby dowiedzieć się czym i jak można rozjaśnić włosy bez ich niszczenia, a następnie rozpoczęłam eksperymenty. Z moich doświadczeń wynika, że naturalne rozjaśnianie włosów bez amoniaku jest możliwe :) Oczywiście musimy mieć świadomość, że nie uzyskamy efektów jak po rozjaśniaczu. Systematyczne stosowanie opisanych metod może rozjaśnić włosy o jeden ton, więc zmiana nie będzie spektakularna, ale w wielu przypadkach może okazać się satysfakcjonująca. Jeśli jesteście ciekawe jak rozjaśnić włosy domowymi sposobami oraz przy okazji dodać głębi i blasku odcieniowi blond, to zapraszam do dalszego czytania.

Rozjaśnianie włosów cytryną

Stosowany przez kobiety od setek lat sok z cytryny to jeden z najstarszych i najbardziej popularnych sposobów na rozjaśnienie włosów, a także dodanie im połysku. Jak rozjaśnić włosy cytryną? Oto mój przepis: 

Do miski wypełnionej 2 szklankami wody wyciskam sok z 2 cytryn i mieszam. Opcjonalnie można dodać łyżeczkę oliwy z oliwek. Włosy moczę w przygotowanej wodzie cytrynowej, lekko osuszam ręcznikiem, delikatnie rozczesuję i wychodzę na słońce na 1-2 godziny. Zabieg powtarzałam raz w tygodniu. Przyczynił się on nie tylko do rozświetlenia włosów, ale też bardzo ładnie nabłyszczał i wygładzał.

Rozjaśnianie włosów rumiankiem


Płukanki z rumianku to kolejny skuteczny sposób na rozjaśnienie odcienia (o ile nie mamy uczulenia na tą roślinę). Ze względu na zawartość cennych składników aktywnych rumianek pospolity działa dodatkowo leczniczo na skórę głowy. Jak rozjaśnić włosy rumiankiem? Poniżej przepis:

Zalewam 2 torebki herbaty rumiankowej 1 szklanką wrzątku. Pozostawiam do ostygnięcia. Opcjonalnie dla wzmocnienia efektu można dodać sok z jednej cytryny. Gotową płukankę stosuję do ostatniego płukania włosów po myciu. Lekko osuszam włosy ręcznikiem, delikatnie je rozczesuję i spędzam 2-3 godziny na słońcu. Według niektórych blogerek tym sposobem można uzyskać efekt rozjaśnienia włosów o 2 tony. Ja już po dwóch zastosowaniach zauważyłam wyraźny efekt w postaci "muśnięcia słońcem".

Rozjaśnianie włosów miodem


Miód można wykorzystać nie tylko jako nawilżacz, ale również jako naturalny środek rozświetlający i delikatnie podbijający odcień włosów blond. Swoje właściwości rozjaśniające miód zawdzięcza zawartości naturalnego nadtlenku wodoru. Całą procedurę przygotowania miodowej maseczki rozjaśniającej opisałam TUTAJ.

Rozjaśnianie włosów rabarbarem (korzeniem rzewienia)


Rabarbar jest bogaty w naturalną skrobię i witaminy, dzięki czemu pielęgnuje włosy. Swoje właściwości rozjaśniające zawdzięcza zawartości kwasu szczawiowego. Jego korzeń, nazywany korzeniem rzewienia, możemy zakupić w sklepach zielarskich i aptekach. Poniżej przepis na rabarbarową maseczkę koloryzującą:
  • torebka sproszkowanego korzenia rzewienia
  • 2 łyżki dowolnego oleju (ja dodawałam lniany)
  • 1 łyżka miodu
  • sok z połowy cytryny
  • 1/4 - 1/2 szklanki gorącej wody
Prostsza wersja to korzeń rzewienia + gorąca woda + cytryna. 

Dokładnie mieszam wszystkie składniki i odstawiam na 15 minut. Maseczka ma dość intensywny zapach musztardy. Nanoszę mieszaninę równomiernie na umyte włosy i trzymam 30-60 minut pod foliowym czepkiem i ręcznikiem (należy pamiętać, że zioła mogą uczulać; jeśli po nałożeniu skóra głowy zaczyna na przykład piec, mieszankę należy natychmiast zmyć). Po upływie wyznaczonego czasu spłukuję maskę. Po kuracji włosy są błyszczące i rzeczywiście trochę jaśniejsze, ale z wyraźniejszym złoto-miodowym odcieniem. Na szczęście żółtawa poświata znika wraz z kolejnymi myciami włosów.

Zaznaczam, że każde włosy reagują inaczej, więc w Waszym przypadku poszczególne kuracje mogą zadziałać mocniej lub słabiej niż u mnie. Nie jestem również pewna czy powyższe sposoby byłyby skuteczne w przypadku rozjaśniania włosów farbowanych na ciemne odcienie, ponieważ sama stosowałam je tylko na naturalne włosy w kolorze ciemnego blondu. 

Decydując się na domowe metody rozjaśniające warto pamiętać o nawilżaniu włosów olejami i humektantami, ponieważ zioła niejednokrotnie mają działanie wysuszające.

A Wy rozjaśniacie włosy naturalnymi sposobami?

Komentarze

  1. ja rozjaśniam włosy rumiankiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi raczej zależy na przyciemnieniu ale moja koleżanka rozjaśniała rumiankiem i była bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie rozjaśniam bo mam ciemne:) ale odkryłąm szampon iana do włosów brązowych i mam boskie reflaksy- ciekawe czy ten dla blondynek tez daje takie efekty

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raczej staram się włosy przyciemniać, niż rozjaśniać :) ale jak byłam duuużo młodsza, rozjaśniałam je cytryną i rumiankiem

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne sposoby, znałam tylko ten z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam wszystkie, rabarbaru nie próbowałam - ponoć trzeba uważać ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jednak wolę Palette- srebrzysty blond ;P Nigdy jeszcze nie zniszczyła mi włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale jeszcze jest cynamon! Do rozjaśniania

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak tylko że rumianek wysusza włosy.. Nie ma co kombinować lepiej iść do fryzjera..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i porównanie. Która będzie najlepsza dla twoich włosów?

Ocet jabłkowy na włosy: płukanka + jak stosować

Jak nawilżyć włosy?

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Mycie włosów szarym mydłem - wady i zalety

Szampony bez SLS

Olej lniany na włosy - mój HIT