Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z lipiec, 2015

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Dziś chciałabym przybliżyć Wam jeden z moich ulubionych składników w pielęgnacji - aloes. Dotychczas nie spotkałam wielu składników kosmetycznych, po których efekty byłyby tak spektakularne i widoczne już po pierwszym zastosowaniu. Moje włosy są cienkie, przesuszone i wysokoporowate. Aloes rewelacyjnie je nawilża, nabłyszcza i dodaje puszystości. To mój prawdziwy HIT.


Historia Aloes to wieloletni sukulent liściowy z rodziny liliowatych. Od wieków ceniony jest ze względu na swoje liczne dobroczynne właściwości. Stosowany był już w starożytnym Egipcie i Grecji. Na początku siedemnastego wieku został sprowadzony do południowej Europy, gdzie szybko stał się popularną rośliną leczniczą.

Skład i właściwości  Żel z aloesu przyspiesza gojenie ran i otarć, koi poparzenia słoneczne, działa antybakteryjnie, przeciwgrzybiczo i przeciwzapalnie, a ponadto świetnie nawilża.

Liście aloesu przechowują wodę, co pozwala roślinie rozwijać się w klimacie tropikalnym, gdzie opady są sporadyczne. "…

8 pokarmów, które przyspieszają porost włosów

Styl życia i sposób odżywiania ma ogromny wpływ na kondycję naszych włosów. Złe nawyki żywieniowe mogą spowodować, że kosmyki staną się łamliwe, słabe i pozbawione blasku. 
Prawda jest taka, że pielęgnacja włosów bez zdrowego odżywiania mija się z celem. Kosmetyki działają na włosy od zewnątrz. Jeżeli chcemy wzmocnić kosmyki od wewnątrz oraz poprawić ich kondycję powinnyśmy zadbać o odpowiednią dietę dla włosów. Jeśli chcecie dowiedzieć się co jeść aby włosy szybciej rosły i były zdrowe zapraszam do dalszej części posta.
1. Ryby Tłuste ryby zimnowodne takie jak łosoś, sardynki, makrela, pstrąg, sardela, śledź i węgorz są doskonałym źródłem białka i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. NNKT są kluczowe dla zdrowia włosów, skóry i paznokci. Nie tylko stymulują wzrost włosów, ale mają także zbawienne działanie na przesuszone włosy - dodają im jedwabistości i połysku. 

2. Nasiona i orzechy Nasiona i orzechy są bogate w minerały, białka pochodzenia roślinnego i…