Przejdź do głównej zawartości

Jak dbać o cienkie włosy?



Jakiś czas temu pisałam o pielęgnacji cienkich włosów, a dziś postanowiłam nieco rozwinąć ten temat. Sama jestem posiadaczką delikatnych, cienkich włosów blond i zdaję sobie sprawę z tego, że mogą być one zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. Na szczęście dzięki odpowiedniej stylizacji można bez problemu nadać takim kosmykom więcej objętości.


Niestety, wiele produktów przeznaczonych do intensywnej pielęgnacji i regeneracji, które sprawdzają się świetnie w przypadku grubych i gęstych włosów, w przypadku włosów cienkich mogą powodować nadmierne przeciążenie oraz przyklap fryzury. Znalezienie równowagi w pielęgnacji cienkich włosów jest trudne, ale możliwe. Dziś przedstawię kilka wskazówek jak dbać o cienkie włosy.

1. Unikaj obciążających formuł

Osobiście staram się unikać ciężkich produktów takich jak pomady, mleczka, lotiony. Zamiast tego wybieram produkty o lekkich formułach, które mają za zadanie dodać włosom objętości. Zawsze sprawdzam czy nie zawierają one alkoholu wysoko w składzie. Nic tak nie rujnuje mojej fryzury jak ciężkie produkty. 

Zasada to dotyczy także masek i odżywek. Zbyt treściwa maska może sprawić, że włosy szybko staną się oklapnięte i wyglądające na tłuste. Bardzo lubię mocno odżywcze maski, ale stosuję je tylko i wyłącznie na długości od ucha w dół. Można również zastosować cięższą maskę przed myciem włosów.

2. Pamiętaj o proteinach

W przypadku włosów cienkich i łamliwych zastosowanie maski z dodatkiem protein chociaż raz na tydzień daje zdaniem rewelacyjne efekty. Proteiny wzmocnią włosy i zmniejszą łamliwość, dzięki czemu włosy będą wyglądały zdrowiej. Co więcej możemy w naturalny sposób pogrubić cienkie włosy stosując kosmetyki zawierające keratynę lub ekstrakt z henny.

Cienkie włosy często mogą wyglądać na rzadkie i bez życia z powodu nieodpowiedniego mycia. Wielokrotne mycie odżywką lub metodą OMO może po prostu nie wystarczyć, aby odpowiednio je oczyścić. Z kolei mocne szampony z SLS mogą być zbyt wysuszające. Moim zdaniem w przypadku cienkich włosów najlepszym rozwiązaniem jest mycie łagodnym szamponem bez SLS.

3. Sposób suszenia włosów jest ważny

Cienkie włosy mają tendencję do przyklapu, przez co mogą wyglądać na zaniedbane. Aby dodać objętości włosom warto zaopatrzyć się w suszarkę z dyfuzorem. Istnieje wiele różnych technik unoszenia włosów u nasady, dzięki czemu nawet cienkie włosy mogą uzyskać satysfakcjonującą objętość. Jeśli interesuje Was ten temat zapraszam do lektury posta o sposobach na zwiększenie objętości włosów.

Macie cienkie włosy? Jakie są Wasze sposoby dbania o nie?

Komentarze

  1. Moje włosy nie są cienkie ale szczególna pielęgnacja jest im potrzebna

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam cienkie włosy jak mam więcej czasu fajnie sprawdzają się wałki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam cienkie włosy i proteiny u mnie działają cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje włosy też są cienkie, już się z tym pogodziłam...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i porównanie. Która będzie najlepsza dla twoich włosów?

Ocet jabłkowy na włosy: płukanka + jak stosować

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Olej kokosowy na włosy - jak stosować, właściwości i efekty

Domowe sposoby na wypadanie włosów

Szampony bez SLS

Olejek rycynowy na włosy

Jak nawilżyć włosy?

Miód na włosy

Co zrobić żeby włosy się nie puszyły?