Przejd藕 do g艂贸wnej zawarto艣ci

Koktajl z selera naciowego i jab艂ka na zdrowe w艂osy


Dzi艣 chcia艂abym podzieli膰 si臋 z Wami przepisem na wzmacniaj膮cy w艂osy koktajl z selera naciowego i jab艂ka, kt贸ry jest wy艣mienit膮 przek膮sk膮 podczas gor膮cych letnich miesi臋cy. Seler to naturalna bomba witaminowa i prawdziwy eliksir urody, kt贸ry nawil偶a sk贸r臋 i wzmacnia w艂osy. Seler naciowy w po艂膮czeniu z jab艂kiem tworzy naprawd臋 smaczn膮 kompozycj臋!


Nie bez powodu seler naciowy jest tak popularny w艣r贸d licznych gwiazd i modelek. To zielone warzywo nie tylko przyspiesza przemian臋 materii i pomaga w odchudzaniu. Chrupi膮cy, jasnozielony seler naciowy jest bardzo niskokaloryczny, a jednocze艣nie zawiera ca艂y szereg warto艣ciowych sk艂adnik贸w. 4 艂odygi selera to mniej wi臋cej 65 kalorii, 2,8 g bia艂ka i 0,7 g t艂uszczu.

Jedna porcja soku z selera dostarcza naszemu organizmowi oko艂o 16% dziennej zalecanej dawki witaminy C. Seler naciowy jest bogatym 藕r贸d艂em minera艂贸w i witamin, takich jak witamina K, czy witamina B6. Oto szybka analiza warto艣ci od偶ywczych (dla jednej fili偶anki soku z selera):
  •  0% t艂uszczu
  •  16 kalorii
  •  5 g b艂onnika
  •  1 g bia艂ka
  •  5 mg witaminy K
  •  22 mg witaminy A
  •  36 mg kwasu foliowego
  •  1 mg witaminy C
  •  263 mg potasu
  •  08 mg witaminy B6
  •  40 mg wapnia

Seler naciowy na zdrowe w艂osy i sk贸r臋

Poniewa偶 艂odyga selera sk艂ada si臋 g艂贸wnie z wody (95%), wp艂ywa pozytywnie na poziom nawil偶enia sk贸ry. Co wi臋cej, sok jest bogaty w niacyn臋, witaminy A, B, C, K, z kt贸rych wszystkie s膮 niezb臋dne do naprawy uszkodzonych kom贸rek sk贸ry. Te witaminy pomagaj膮 r贸wnie偶 w produkcji kolagenu. Bogactwo przeciwutleniaczy chroni sk贸r臋 przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wolne rodniki. Ponadto, dzi臋ki zawarto艣ci minera艂贸w, takich jak potas, selen, wap艅, magnez seler pomaga zachowa膰 m艂od膮 i zdrow膮 sk贸r臋. B艂onnik sprawia, 偶e seler jest syc膮cy, dzi臋ki czemu u艂atwia odchudzanie i sprzyja utracie wagi.

Seler naciowy jest jednym z najbardziej zasadowych produkt贸w spo偶ywczych, a zatem systematyczne spo偶ywanie selera pomo偶e przywr贸ci膰 r贸wnowag臋 kwasowo-zasadow膮 w organizmie.

Du偶e ilo艣ci witaminy A i wody w soku z selera naciowego maj膮 艣wietny wp艂yw na zdrowie w艂os贸w. Podczas gdy woda wspomaga nawil偶enie sk贸ry g艂owy, witamina A dostarcza sk艂adnik贸w od偶ywczych do cebulek. Seler zawiera r贸wnie偶 krzemionk臋. Spo偶ywany systematycznie sok mo偶e wp艂ywa膰 r贸wnie偶 na przyspieszenie wzrostu w艂os贸w oraz popraw臋 ich elastyczno艣ci i tekstury.

Koktajl z selera naciowego i jab艂ka - przepis

  • 2 艂odygi selera naciowego
  • 1 jab艂ko
  • 1 banan (opcjonalnie)
  • ok. 1/2 szklanki zimnej wody mineralnej
艁odygi selera naciowego dok艂adnie myj臋 i kroj臋 na plasterki. Jab艂ko obieram ze sk贸rki i kroj臋 na kawa艂ki, wycinaj膮c nasiona. Wszystkie sk艂adniki blenduj臋. Je艣li koktajl jest zbyt g臋sty dodaj臋 wi臋cej wody.
 
Moja ulubiona (cho膰 bardziej kaloryczna) wersja to koktajl z selera naciowego, jab艂ka i banana. Jest przepyszny i orze藕wiaj膮cy!

Znacie przepisy na smaczne koktajle na zdrowe w艂osy? Podzielcie si臋 nimi w komentarzach!

Komentarze

  1. Pr贸bowa艂am w wersji seler naciowy z samym jab艂kiem i wod膮, Smakuje znacznie lepiej ni偶 mo偶na si臋 spodziewa膰, polecam!

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i por贸wnanie. Kt贸ra b臋dzie najlepsza dla twoich w艂os贸w?

Ocet jab艂kowy na w艂osy: p艂ukanka + jak stosowa膰

Aloes na w艂osy: jak stosowa膰 + dzia艂anie

Witamina C na w艂osy

Mycie w艂os贸w szarym myd艂em - wady i zalety

Jak wyg艂adzi膰 w艂osy? 7 sposob贸w

Szampony bez SLS

PRZEPIS: Pasta cukrowa - jak zrobi膰 domow膮 cukrow膮 depilacj臋?

Alkohol w kosmetykach do w艂os贸w - dobry czy z艂y?

Kosmetyki z witamin膮 C The Ordinary + opinia o Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%