Przejdź do głównej zawartości

Koktajl z selera naciowego i jabłka na zdrowe włosy


Dziś chciałabym podzielić się z Wami przepisem na wzmacniający włosy koktajl z selera naciowego i jabłka, który jest wyśmienitą przekąską podczas gorących letnich miesięcy. Seler to naturalna bomba witaminowa i prawdziwy eliksir urody, który nawilża skórę i wzmacnia włosy. Seler naciowy w połączeniu z jabłkiem tworzy naprawdę smaczną kompozycję!


Nie bez powodu seler naciowy jest tak popularny wśród licznych gwiazd i modelek. To zielone warzywo nie tylko przyspiesza przemianę materii i pomaga w odchudzaniu. Chrupiący, jasnozielony seler naciowy jest bardzo niskokaloryczny, a jednocześnie zawiera cały szereg wartościowych składników. 4 łodygi selera to mniej więcej 65 kalorii, 2,8 g białka i 0,7 g tłuszczu.

Jedna porcja soku z selera dostarcza naszemu organizmowi około 16% dziennej zalecanej dawki witaminy C. Seler naciowy jest bogatym źródłem minerałów i witamin, takich jak witamina K, czy witamina B6. Oto szybka analiza wartości odżywczych (dla jednej filiżanki soku z selera):
  •  0% tłuszczu
  •  16 kalorii
  •  5 g błonnika
  •  1 g białka
  •  5 mg witaminy K
  •  22 mg witaminy A
  •  36 mg kwasu foliowego
  •  1 mg witaminy C
  •  263 mg potasu
  •  08 mg witaminy B6
  •  40 mg wapnia

Seler naciowy na zdrowe włosy i skórę

Ponieważ łodyga selera składa się głównie z wody (95%), wpływa pozytywnie na poziom nawilżenia skóry. Co więcej, sok jest bogaty w niacynę, witaminy A, B, C, K, z których wszystkie są niezbędne do naprawy uszkodzonych komórek skóry. Te witaminy pomagają również w produkcji kolagenu. Bogactwo przeciwutleniaczy chroni skórę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wolne rodniki. Ponadto, dzięki zawartości minerałów, takich jak potas, selen, wapń, magnez seler pomaga zachować młodą i zdrową skórę. Błonnik sprawia, że seler jest sycący, dzięki czemu ułatwia odchudzanie i sprzyja utracie wagi.

Seler naciowy jest jednym z najbardziej zasadowych produktów spożywczych, a zatem systematyczne spożywanie selera pomoże przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

Duże ilości witaminy A i wody w soku z selera naciowego mają świetny wpływ na zdrowie włosów. Podczas gdy woda wspomaga nawilżenie skóry głowy, witamina A dostarcza składników odżywczych do cebulek. Seler zawiera również krzemionkę. Spożywany systematycznie sok może wpływać również na przyspieszenie wzrostu włosów oraz poprawę ich elastyczności i tekstury.

Koktajl z selera naciowego i jabłka - przepis

  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1 jabłko
  • 1 banan (opcjonalnie)
  • ok. 1/2 szklanki zimnej wody mineralnej
Łodygi selera naciowego dokładnie myję i kroję na plasterki. Jabłko obieram ze skórki i kroję na kawałki, wycinając nasiona. Wszystkie składniki blenduję. Jeśli koktajl jest zbyt gęsty dodaję więcej wody.
 
Moja ulubiona (choć bardziej kaloryczna) wersja to koktajl z selera naciowego, jabłka i banana. Jest przepyszny i orzeźwiający!

Znacie przepisy na smaczne koktajle na zdrowe włosy? Podzielcie się nimi w komentarzach!

Komentarze

  1. Próbowałam w wersji seler naciowy z samym jabłkiem i wodą, Smakuje znacznie lepiej niż można się spodziewać, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Maski Kallos - rodzaje i porównanie. Która będzie najlepsza dla twoich włosów?

Ocet jabłkowy na włosy: płukanka + jak stosować

Aloes na włosy: jak stosować + działanie

Jak nawilżyć włosy?

Mycie włosów szarym mydłem - wady i zalety

PRZEPIS: Pasta cukrowa - jak zrobić domową cukrową depilację?

Olej kokosowy na włosy - jak stosować, właściwości i efekty

Jak wygładzić włosy? 7 sposobów

Domowe sposoby na wypadanie włosów

Szampony bez SLS