27.10.18

Kosmetyki z witaminą C The Ordinary + opinia o Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%

the ordinary z witamina c

Witamina C dzięki swoim silnym właściwościom antyoksydacyjnym cieszy się ogromną popularnością i należy do najchętniej stosowanych witamin w preparatach kosmetycznych. Od jakiegoś czasu poszukuję idealnego serum z witaminą C. Niejednokrotnie miałam okazję czytać bardzo przychylne opinie o kosmetykach The Ordinary, dlatego też postanowiłam tym razem sięgnąć po któryś z flagowych produktów tej marki. Wybór jest całkiem spory, ponieważ na chwilę obecną The Ordinary posiada w swojej ofercie aż 8 produktów z witaminą C. Który z nich wybrać? O tym przeczytacie poniżej.
Dokładnie przestudiowałam ofertę, zapoznałam się ze składami poszczególnych produktów i postanowiłam skomponować własne zamówienie w oficjalnym sklepie The Ordinary. Od ponad miesiąca systematycznie stosuję te kultowe produkty. Nie miałam jednak jeszcze okazji napisać o kosmetykach The Ordinary na moim blogu. Pora to nadrobić! Dziś podzielę się z Wami moją opinią na temat lekkiego kremu z witaminą C od The Ordinary - Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%. Będzie też porównanie poszczególnych produktów oraz kilka słów o tym, którą formę witaminy C warto wybrać.

Produkty The Ordinary z witaminą C - porównanie

Tak jak wspominałam wcześniej, marka The Ordinary na chwilę obecną posiada w ofercie aż 8 produktów z witaminą C:
  • Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% 
  • Ascorbyl Glucoside Solution 12% 
  • Vitamin C Suspension 30% in Silicone 
  • Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%
  • 100% L-Ascorbic Acid Powder 
  • Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F 
  • Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% 
  • Ethylated Ascorbic Acid 15% Solution 
Produkty te różnią się zastosowaną formą witaminy C, formułą, mocą działania oraz możliwościami podrażnienia skóry. 


Przy wyborze serum z witaminą C należy przede wszystkim zwrócić uwagę na zawartą w preparacie formę witaminy C. Poszczególne produkty The Ordinary różnią się zastosowaną w nich formą witaminy C:

  • Kwas L-askorbinowy - czysta forma witaminy C, której wadą jest wysoka niestabilność (co skutkuje szybką utratą przez witaminę C cennych właściwości) oraz wywoływanie podrażnień. Ta forma zawarta jest w produktach: 100% L-Ascorbic Acid Powder, Vitamin C Suspension 30% in Silicone, Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%.
  • Tetraizopalmitynian askorbylu - uważa się, że wykazuje najskuteczniejsze działanie spośród wszystkich pochodnych witaminy C. Trwała, bardzo stabilna i jednocześnie najdroższa postać witaminy C. Tę formę znajdziemy w Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F.
  • 3-O Etylowy kwas askorbinowy - formę tą cechuje wysoka stabilność, w wysokim stopniu przenika wgłąb skóry, jest odpowiednia dla cer wrażliwych. Tę formę witaminy C zawierają w swoim składzie: Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%, Ethylated Ascorbic Acid 15% Solution.
  • Glukozyd askorbylu - łagodne działanie, ale wyższa stabilność w porównaniu do czystej formy witaminy C; ma zdolności wnikania w głębsze partie skóry, polecana dla skór wrażliwych. Ta pochodna znajduje się w składzie serum Ascorbyl Glucoside Solution 12%.
  • Sól magnezowa fosforanu askorbylu (MAP) - stosowana w kosmetykach do skóry wrażliwej, bardzo łagodna dla skóry forma witaminy C, cechuje ją słabsza przenikalność wgłąb skóry. Działa rozjaśniająco i antyoksydacyjnie w stężeniach powyżej 10%. MAP znajduje się w lekkim kremie Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%.
Warto zwrócić uwagę także na stężenie witaminy C. Z reguły w kremach i serum stężenie witaminy C wynosi od 8% do 20%. Najlepsze efekty można uzyskać wybierając produkty ze stężeniem minimum 15%. 

Cechą kosmetyków, na którą zwracamy uwagę jest także ich formuła. Informację o formule konkretnego produktu podałam w poniższej tabeli. 

Nazwa Formuła
Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% lekki krem
Ascorbyl Glucoside Solution 12% lekkie serum
Vitamin C Suspension 30% in Silicone ciężkie serum
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% ciężkie serum
100% L-Ascorbic Acid Powder lekki proszek
Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F lekki olej
Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% lekki olej
Ethylated Ascorbic Acid 15% Solution lekki olej

Większość produktów z powyższej listy ma formę oleju lub ciężkiego serum. Jestem posiadaczką cery tłustej i w moim przypadku ciężkie formuły zupełnie się nie sprawdzają. Doszłam do wniosku, że najlepszym wyborem dla mojej tłustej cery będą lżejsze formuły. Najlżejsze produkty z listy to: The Ordinary lekkie serum z witaminą C Ascorbyl Glucoside Solution 12% oraz lekki krem z witaminą C Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%. 

Długo wahałam się nad tym, który produkt wybrać, wreszcie z uwagi na najniższy potencjał drażniący zdecydowałam się na lekki krem z MAP. Krem okazał się nie do końca tak lekki, jak się spodziewałam, dlatego z perspektywy czasu nieco żałuję, że mój wybór nie padł na serum Ascorbyl Glucoside Solution 12% - w moim odczuciu byłby to jednak bardziej odpowiedni wybór dla cery tłustej. Z kolei gdybym była posiadaczką cery suchej lub normalnej myślę, że zdecydowałabym się na olejkowe serum z witaminą C The Ordinary Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F, z uwagi na najskuteczniejszą pochodną witaminy C w jego składzie.

Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% The Ordinary (krem z witaminą C) - moja opinia

Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% to lekki krem z witaminą C w stężeniu 10%, który posiada działanie antyoksydacyjne, polecany jest do skóry z pierwszymi oznakami starzenia, szarej i pozbawionej blasku. Witamina C jest skutecznym przeciwutleniaczem, rozjaśnia koloryt skóry i zmniejsza oznaki starzenia. Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP) jest rozpuszczalną w wodzie pochodną witaminy C, bardziej stabilną niż kwas L-askorbinowy, przy czym ma mniejszą moc niż kwas L-askorbinowy. Oprócz ogólnych korzyści płynących ze stosowania witaminy C, MAP wykazuje szczególne właściwości rozjaśniające.

Skład:
Aqua (Water), Coco Caprylate/caprate, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Isodecyl Neopentanoate, Plukenetia Volubilis Seed Oil, Coconut Alkanes, Disteardimonium Hectorite, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Polyglycerol-3 Polyricinoleate, Glycerin, Hexamethyldisiloxane, Terminalia Ferdinandiana Fruit Extract, Tocopherol, Sodium Chloride, Phenoxyethanol, Chlorphenesin.

Jak stosować lekki krem z witaminą C The Ordinary Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%? Emulsja przeznaczona jest do stosowania rano i wieczorem, po preparatach na bazie wody. Dodatkowo warto zauważyć, że nie jest wskazane łączenie witaminy C z niacynamidem - witaminą B3.

Jaka jest moja opinia? Stosuję ten produkt z reguły rano, pod makijaż. Krem ma nietypową, lepką , "woskową" konsystencję oraz lekko "chemiczny" zapach. Muszę przyznać, że mimo nietypowej konsystencji krem rewelacyjnie współpracuje z podkładem. Odniosłam nawet wrażenie, że przedłuża trwałość makijażu. Krem aplikuję w bardzo niewielkiej ilości. Z drugiej strony, jeśli zaaplikuję zbyt dużą ilość kremu, warstewka na skórze jest wyraźnie odczuwalna i skóra szybciej zaczyna nieestetycznie błyszczeć. Jestem posiadaczką cery tłustej i niestety krem okazał się nie do końca tak lekki, jak się spodziewałam.

Po ponad miesiącu stosowania kremu z witaminą C od The Ordinary muszę przyznać, że cera wydaje się nieco rozjaśniona i bardziej promienna. Nie zaobserwowałam redukcji zmarszczek. W moim odczuciu krem nie zapycha, lub jeśli zapycha to nieznacznie. Podczas jego stosowania nie zauważyłam zwiększonej ilości niedoskonałości. Nie zaobserwowałam też podrażnienia, tak więc myślę, że powinien być odpowiedni nawet dla wrażliwej cery.

Podsumowując - krem jest OK, ale bez większych zachwytów. Myślę, że nie kupię go ponownie z powodu konsystencji, która nie do końca mi odpowiada. Następnym razem chętnie wypróbuję lekkie serum Ascorbyl Glucoside Solution 12% (aktualizacja: już wypróbowałam to serum i więcej informacji o nim znajdziecie w artykule Hity The Ordinary dla cery naczynkowej i mieszanej).

Gdzie kupić krem z witaminą C The Ordinary Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%? Moje zamówienie składałam w oficjalnym sklepie internetowym The Ordinary. Czas oczekiwania na przesyłkę zagraniczną w moim przypadku wyniósł niewiele ponad tydzień.

Czy miałyście okazję stosować krem lub serum z witaminą C albo inne produkty tej marki? Jakie są Wasze opinie na temat kosmetyków The Ordinary? Które produkty szczególnie polecacie? A może chciałybyście poczytać więcej recenzji kosmetyków The Ordinary na moim blogu?

2 komentarze:

  1. Ja od miesiąca jestem szczęśliwa posiadaczka kosmetyków The Ordinary. Teraz skłaniam się do zakupu serum z witaminą C. Dobrze było przeczytać Twoja opinię bo szukam czegoś lekkiego i szybko wchłaniającego. Dziękuję za Twoją opinię. Ja osobiście bardzo polecam AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution Gesichtspeeling. Wszystko co producent o nim piszę się zgadza. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam Advanced Retinoid 2% :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger